Wiadomości

50. urodziny symetrycznego napędu wszystkich kół

16 września, 2022

Subaru Corporation ma przyjemność świętować w tym roku 50. rocznicę debiutu swojego symetrycznego napędu wszystkich kół (AWD). Od czasu wprowadzenia we wrześniu 1972 roku vana kombi Subaru Leone 4WD, czyli pierwszego w Japonii masowo produkowanego samochodu osobowego z napędem czterech kół, firma wyprodukowała do tej pory około 21 milionów*1 pojazdów z systemem AWD.
Modele AWD stanowią obecnie 98%*2 globalnej sprzedaży samochodów Subaru, a wszystkie*3 wyposażone są w układ Subaru Symmetrical AWD z poziomym, przeciwsobnym silnikiem SUBARU BOXER.
Najbardziej charakterystyczną cechą Symmetrical AWD jest symetrycznie rozplanowany układ napędowy połączony z umieszczonym wzdłużnie silnikiem SUBARU BOXER. Kombinacja nisko położonego środka ciężkości zapewnianego przez silnik i doskonałego wyważenia symetrycznego układu napędowego maksymalizuje stabilność i przyczepność będące nieodłącznymi cechami napędu wszystkich kół, oferując znakomite możliwości jezdne w różnych warunkach pogodowych i drogowych. Oprócz tych zalet, Subaru nieustannie doskonali możliwości swojego systemu AWD zgodnie z filozofią „produkcji samochodów zorientowanych na człowieka”, aby zapewnić większe poczucie jedności z pojazdem, oferującego więcej „przyjemności i spokoju ducha” kierowcy i pasażerom.
Technologia AWD Subaru ewoluuje również w pojazdach z napędem elektrycznym. W modelach wyposażonych w układ napędowy „e-BOXER”*4 sprzedawanych w Japonii i innych regionach świata, bardzo czuły silnik elektryczny umożliwia precyzyjniejsze sterowanie systemem AWD, co zapewnia większe poczucie bezpieczeństwa na śliskiej nawierzchni, takiej jak śnieg czy lód, a także lepsze możliwości prowadzenia pojazdu na wyboistych drogach.
Dwusilnikowy napęd AWD zastosowany w zupełnie nowym elektrycznym SUV-ie Solterra został opracowany z wykorzystaniem wiedzy zdobytej w ramach naszej inicjatywy badawczo-rozwojowej poświęconej AWD, która rozpoczęła się w 2005 roku, oferując możliwości prowadzenia pojazdu i zadowolenie z jazdy charakterystyczne dla Subaru.
„Będąc jedną z głównych technologii, które stanowią podstawę zaangażowania Subaru w bezpieczeństwo i przyjemność z jazdy, system AWD Subaru jest nieustannie ulepszany od ponad pół wieku” – powiedział Tomomi Nakamura, prezes i dyrektor generalny Subaru Corporation. „W erze elektryfikacji będziemy nadal udoskonalać nasze kultywowane od dawna możliwości napędu wszystkich kół, korzystając z technologii elektryfikacji i dążyć do „Subaru Difference” (czyli „różnicy oferowanej przez Subaru”) widocznej w takich elementach jak stabilność, dynamika jazdy i prowadzenie pojazdu”.
Subaru w dalszym ciągu będzie angażować się w zapewnianie „przyjemności i spokoju ducha” naszym klientom na całym świecie, poprzez dalsze ulepszanie swoich unikalnych podstawowych technologii, rozwijając jednocześnie fuzję obecnych i przyszłych technologii po to, aby sprostać potrzebom zmieniających się czasów.

*1 Stan na 15 września 2022 r. Obejmuje systemy AWD inne niż Symmetrical AWD.
*2 Z wyłączeniem pojazdów dostarczanych przez producentów OEM.
*3 ICE, HEV i PHEV
*4 e-BOXER to oryginalna jednostka napędowa Subaru, która stanowi połączenie silnika SUBARU BOXER z kompaktowym, wysokowydajnym silnikiem elektrycznym i kompaktową baterią litowo-jonową umieszczoną liniowo w symetrycznym układzie AWD.